Over ons

De Intraverte Academie – Waar je samen probeert en leert!

De Intraverte Academie is een ontwikkelplek voor iedereen die werkzaam is binnen het onderwijs en/ of binnen de gezondheidszorg. Wij bieden programma’s, trainingen, opleidingen en workshops, en delen kennis en inspiratie. Deze kennis en inspiratie gaan over thema’s die bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen en volwassenen. Dit doen we vanuit contact en plezier, waarbij iedereen zich welkom voelt en in zijn eigen waarde gelaten wordt.


De Intraverte Academie is een verzameling van verschillende labels. Met deze labels bieden we voor iedereen in het onderwijs en de gezondheidszorg een passend aanbod:

• Intraverte Boost biedt educatieve en preventieve programma’s voor kinderen, leerkrachten en schoolteams voor primair en voortgezet onderwijs.

• De Intraverte Academie biedt opleidingen en trainingen voor professionals in het onderwijs en de gezondheidszorg.

• Positief Onderwijs Nederland is een kennisplatform voor positief onderwijs en is het gedachtegoed waarop de overige labels zijn gebaseerd.


Naast ons Backoffice Team en onze vele zzp Boosttrainers hebben we ook een aantal vaste trainers in huis. Hieronder stellen we ze graag aan je voor.

Frans Koornberg _ 2022-11-01 _ V2

Frans Koornberg

“Mijn naam is Frans Koornberg, ik ben getrouwd met Christine en vader van Faya, Janniek en Mila. Daarnaast ben ik praktijkhouder van Intraverte en heb ik een achtergrond als Kinderoefentherapeut, Psychomotorisch Therapeut en ben ik EMDR Practitioner.

 

Bewegen, veranderen en ondernemen zijn mijn passies, waarbij ik vanuit verbinding op zoek ga naar je eigen kracht. Vanuit mijn opleidingen combineer ik kennis van het bewegen met kennis van de psyche. Binnen de Intraverte Academie neem ik je mee in De Kunst van het Kindgesprek en gaan we op zoek naar het herkennen van het niet uitgesprokene en leiden we kinderen naar eigen regie. Inzicht in jezelf maakt je weerbaar, en flexibiliteit maakt dat je lekker in je vel zit. Dat is dan ook wat ik alle kinderen van Nederland toe wens. Wanneer je lekker in je vel zit, ben je in staat de grootste uitdagingen aan te gaan!”

“Mijn naam is Ingrid Bunnik. Van oorsprong ben ik Oefentherapeut. Dit vak heb ik 35 jaar geleden gekozen, omdat ik geloof dat we door oefenen onszelf van alles kunnen aanleren. De manier waarop we het gemakkelijkst en het meest duurzaam leren, is bij iedereen anders; we zijn allemaal uniek. Daarnaast zijn er overeenkomsten die voor ons allemaal gelden. De belangrijkste voor mij is dat leren het beste werkt vanuit ontspanning en plezier. Dit is verbonden met nieuwsgierig zijn en een heleboel ervaring op doen om daar steeds het meest passende van in te zetten.

 

Mijn werk is een gemengd palet waar ik veel van mijn ideeën en ervaringen in kwijt kan. Van begeleiden van kinderen met hulpvragen op sociaal emotioneel gebied tot het werken als Externe Assessor op de Hogeschool van Amsterdam in het afronden van de praktijkstage en onderzoeken. Intussen ben ik zelf in ontwikkeling en blijf ik mij verwonderen hoe het menselijk lichaam, de natuur, en de wisselwerking tussen mensen werkt.”

Ingrid Bunnik

Ingrid Bunnik

Koos Stienstra

Koos Stienstra

“Mijn naam is Koos. Sinds 1998 ben ik getrouwd met Inger, met wie ik o.a. Intraverte ben gestart, en ben ik vader van drie kinderen. Mijn missie is om te doen wat écht nodig is. Werk dat ertoe doet: zinvol voor organisaties, betekenisvol voor individuen. Als directeur van Intraverte en Intraverte Reset ben ik verantwoordelijk voor een landelijk opererend multidisciplinair paramedisch praktijk waar kinderen en hun ouders terecht kunnen met sensomotorische en sociaal emotionele hulpvragen. We bieden laagdrempelige zorg en werken nauw samen met leerkrachten en ib-ers op ruim 100 basisscholen. Kennis delen staat hoog in ons vaandel.

 

Tijdens mijn studie verdiepte ik me ooit in geld (economie) en God (vergelijkende Literatuur- en Godsdienstwetenschappen). De combinatie van deze twee invalshoeken geeft verrassende input in een coachingtraject. Geld en God (zingeving, waarom doe ik wat ik doe, wat zou ik ten diepste willen) zijn daarbij twee cruciale eikpunten die beide voldoende ruimte en aandacht nodig hebben. Voor ieder geldt dat hij of zij daar een eigen mix voor heeft die bovendien in de loop van de tijd kan veranderen.

 

Binnen de Academie kijk ik uit naar het begeleiden van zinvolle trajecten, trainingen, workshops en opleidingen, waar we samen proberen en samen (verder) leren.”

“Mijn naam is Joyce Vervoort. Ik ben moeder van een tweeling in de puberleeftijd. Ik werk nu ruim 30 jaar als Kinderoefentherapeut in de zorg en het onderwijs, waardoor ik op beide gebieden veel kennis en ervaring heb opgedaan. Daarnaast heb ik mij verdiept in sensorische integratie, visuele leerstijl, communicatietechnieken (NLP), coaching en zingeving. De drijfveer van mijn werk ligt in de interesse om te kijken achter het gedrag van een kind, een leerkracht en of een ouder. Om van daaruit te zoeken naar wat er nodig is om weer volledig tot bloei te komen.

 

Als mensen mij omschrijven, hoor ik vaak de termen enthousiast en verbindend. Na 30 jaar werkervaring vind ik het een mooie stap om mijn kennis en ervaring te delen. Om anderen en mijzelf te inspireren om anders naar jezelf en de ander te kijken om zo ieders potentieel te doen groeien. Daarom vind ik het een verrijking om bij de opleiding Gedrag en Beweging de rol als trainer te vervullen en workshops te geven. Om zo een brug te slaan tussen de zorg en het onderwijs, kijkend naar de totaliteit van een persoon en een systeem. Ik ontmoet jullie graag in één van de trainingen.”

Joyce Vervoort

Joyce Vervoort

Elke van den Bosch

Elke van den Bosch

“Mijn naam is Elke van den Bosch. Ik ben getrouwd en moeder van drie kinderen. Binnen de Intraverte Academie ben ik werkzaam als Kinderoefentherapeut, Coach en Trainer van de opleiding Gedrag in Beweging.

 

Ik heb mij als Kinderoefentherapeut verdiept in sensorische integratie, prikkelverwerking, reflexen, kijkend vanuit de totaalontwikkeling van het kind en het vroeg signaleren van leer- en gedragsproblemen. Ieder kind is uniek en zou alle kansen moeten krijgen om zich optimaal te ontwikkelen. Door kennis en inzichten te delen over leer- en gedragsproblemen bij kinderen en goed te kijken wat de oorzaak hiervan is, kunnen we kijken welke ontwikkel- en onderwijsbehoeften het kind hierin nodig heeft. Het is mooi dat er een brug is om zorg en onderwijs met elkaar te verbinden en hierin elkaars expertise te versterken. Leuk om elkaar binnenkort te ontmoeten en elkaar te inspireren!”

“Mijn naam is Ruth Kwakkel. Ik woon in het mooie Elburg en werk sinds 2016 bij Intraverte als Kinderoefentherapeut. Het werken met kinderen vind ik uitdagend en inspirerend. De meeste dagen zijn anders en ik kan mijn creativiteit er goed in kwijt. In mijn vrije tijd ben ik het liefst buiten in de natuur en kan ik met name genieten van mooie landschappen en vogels.

 

Binnen de Intraverte Academie mag ik module 5 geven. Hierbij vind ik het vooral belangrijk om samen na te denken hoe we opgedane kennis kunnen overdragen aan anderen die we tegen komen tijdens het werken.”

Ruth Kwakkel

Ruth Kwakkel

Myrthe de Bruin

Myrthe de Bruijn

“Mijn naam is Myrthe de Bruijn. Ik woon in de gezellige binnenstad van Harderwijk en werk sinds 2016 als Kinderoefentherapeut bij Intraverte. In mijn vrije tijd sta ik meerdere malen per week op het volleybalveld, ben ik fanatiek aanwezig tijdens spelletjesavonden en ga ik graag de natuur in. Al deze facetten van mijn vrije tijd vind ik ook iedere dag terug in mijn werk. Leren lukt tenslotte het best vanuit ontspanning en plezier. Het is een feestje om de kinderen via sport, spel en bewegen in de ervaring te zetten en met elkaar te kijken naar de totaalontwikkeling van het kind om vanuit daar verder groeien.

 

Binnen mijn werk streef ik ernaar om achter het gedrag van een kind te kijken. Door kennis te delen met elkaar en te zoeken naar het achterliggende kunnen we kijken welke ontwikkelbehoefte het kind heeft. Kinderen samen met ouders weer in hun eigen kracht zetten, vind ik het mooiste wat er is. Ik kijk er naar uit om jullie te ontmoeten bij de opleiding Gedrag in Beweging (module 5).”