De Kunst van het Kindgesprek

De opleiding

Hoe gaat het met je? Een vraag die tijdens én na de lockdown steeds belangrijker is geworden om te stellen aan je leerlingen. De Kidstool biedt voor deze vraag meerdere mogelijkheden. Je staat op een eenvoudige manier stil bij de verschillende dimensies van het leven van een kind. Vaak geeft dit vanzelf de gewenste diepgang en vanuit daar kun je samen ontdekken hoe het gesteld is met het welvinden van de leerling.

 

Soms lijkt het alsof een kind niet wil praten over zichzelf, maar geeft het tegelijkertijd wel signalen af die de behoefte aan een gesprek weergeven. Het kan ook zijn dat een kind geen woorden kan vinden voor wat hij voelt. Hoe ga je met deze signalen om en hoe creëer je omstandigheden om op gelijkwaardig niveau in gesprek te zijn? En welke verbale en niet verbale werkvormen zijn dan geschikt?

De dimensies van welbevinden

Welbevinden is de basis om te floreren en bestaat uit vele dimensies en is de basis van de Kidstool. Vanuit de positieve psychologie zijn er onderzoeken gedaan naar de factoren van welbevinden. Voor kinderen zijn dat de thema’s: mijn lichaam, mijn gevoelens en gedachten, thuis, nu en later, meedoen, zelfredzaamheid en mijn schoolwerk.

Na het volgen van deze training heb je:

• Kennis over de dimensies van welbevinden

• Ervaring met meerdere passende werkvormen

• Kennis over het gesprek over welbevinden vanuit de principes van Positief Onderwijs

Eerstvolgende training

Voor €2.590,- per team van maximaal 14 leerkrachten.

De kosten bedragen bij een vol team €185,- per leerkracht. Dit programma is vrijgesteld van btw.

Studielast: 1 dag + 1 dagdeel terugkombijeenkomst.

Contact

Wil je graag meer informatie over de trainingen van Intraverte Academie of een offerte aanvragen? Neem dan contact met ons op via: 0578 – 215 040 of mail je vraag naar info@intraverteacademie.nl. Op werkdagen wordt er binnen 24 uur contact met je opgenomen.

 

Ik denk graag met je mee!

 

Marlies IJzerman

Contactpersoon Scholen

Marlies IJzerman

"Vanuit mijn jarenlange ervaring in het onderwijs werk ik nu als verbindende factor tussen zorg en onderwijs. Ik denk graag met je mee over het welzijn van leerlingen en hoe onze programma’s aan kunnen sluiten bij wat jij wil bereiken in jouw school."